...
Mamma Mette Fredriksen kan ikke forstå hvordan Telenor kunne skrive slike meldinger til en 16-åring. Foto: Privat

Fikk sparken etter helvete-sms

Telenor tok affære med den sinte kundebehandleren som sendte den ufine meldingen til Maiken (16).

Publisert 12.07.2012 kl 18:30 Oppdatert 12.07.2012 kl 18:37

Tips en venn på e-post:



Etter å ha bedt en kunde «brenne i helvete», ble kundebehandleren ved Telenor på Gjøvik avskjediget, melder Oppland Arbeiderblad.

Av Telenors om lag 8000 ansatte i Norge, er det fra og med denne uken minst en mindre.

Etter den mye omtalte serviceskandalen, hvor en mannlig kundebehandler ved kundesenteret på Gjøvik ba en kunde «... brenne i helvete» på tekstmelding etter en samtale, fikk mannen sparken.

Dette bekrefter Telenors egen Konsernsjef, Jon Fredrik Baksaas, onsdag.

– Det er nå slik at den tidligere ansatte ikke jobber i Telenor lenger.

Så han fikk sparken?

– Det er dine ord.

Det var 5. juli at 16 år gamle Maiken Fredriksen fra Kirkenes mottok tekstmeldingen fra kundebehandleren på Gjøvik, melder VG.

Det var en tekstmelding som skulle vise seg å koste den Telenor-ansatte på Gjøvik jobben.

Om det var Baksaas selv som ga den ansatte beskjeden, eller om det var en av Telenors lokale ledere, vil han ikke kommentere.

Han ønsker heller ikke å gå inn på detaljene i saken.

– Selve saken er en sak mellom to parter, som jeg ikke går inn i.

På forsiden nå


...

– Det er så mange henvendelser at jeg ikke rekker svare

«Alle» vil ha Merethe sin kebabvogn.

Glimt fra Sørøyrocken torsdag

VIDEO: Få med deg smaksprøver av Jack Stillwater, Hekla Stålstrenga, Jan Eggum og Halvdan Sivertsen - og publikumslivet på Sørøyrockens første dag.

...

Fikk seg tidenes taxitur – og her er regningen som ble sendt til Widerøe

Da flyet ikke kunne lande i Hasvik, betalte Widerøe taxi til Alta og skyssbåt til Sørøya.